Lesbrief voor verwijzers

Wat zijn de oorzaken, gevolgen van hersenletslel. Hoe herken je signalen en wat is goede zorg voor mensen met niet-aangeboren hersenletsel. Kitty Jurrius (foto), associate lector van Windesheim Flevoland heeft een lesbrief samengesteld voor zorgprofessionals.Jurrius wil hiermee de deskundigheid van studenten en professionals in sociale wijkteams vergroten op gebied van niet-aangeboren hersenletsel (NAH).

Hulpmiddel

De lesbrief NAH is een handig (digitaal) hulpmiddel die vragen beantwoordt als: Hoe signaleer je (gevolgen van) hersenletsel in een kort tijdsbestek en met beperkte informatie? Wat kun je doen als je zo’n vermoeden hebt, wat zijn dan vervolgstappen en waar kun je dan terecht? In korte tijd worden kennis en vaardigheden aangereikt, waarmee je de professional direct aan de slag kan. Zo worden deskundigheid en vaardigheden vergroot, waarmee de kwaliteit van zorg aan mensen met NAH kan worden verbeterd.

Stappenplan

De lesbrief geeft alle benodigde basisinformatie om in korte tijd kennis te verkrijgen over het ontstaan en de zichtbare en onzichtbare gevolgen van hersenletsel. Er worden 7 signalen gegeven voor niet-aangeboren hersenletsel die wijkprofessionals kunnen oppikken. Ook is er een stappenplan voor als je hersenletsel vermoedt. Het stappenplan is een handig hulpmiddel om hersenletsel bespreekbaar te maken. Daarnaast worden voorbeelden uit de praktijk gegeven, en tips en technieken om het gesprek te voeren. De lesbrief is gratis te downloaden of als hard copy te bestellen via b.toes@windesheimflevoland.nl.

U kunt de lesbrief hier downloaden.

Hersenz nieuwsbrief

Ontvang gratis de nieuwsbrief van Hersenz

Meld je vandaag nog aan en ontvang gratis de digitale versie van het Hersenz magazine 2021.